خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





آموزش مجازی

    دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه آموزش و یادگیری، گروه های هدف متعددی را تحت پوشش خود قرار می دهند. که شامل دانشجویان، دانش آموختگان در قالب آموزش مداوم، اعضای هیئت علمی در قالب توانمندسازی اساتید، کارکنان در قالب آموزش های ضمن خدمت و در نهایت جامعه در قالب برنامه های بهداشتی عمومی می باشد. در همین راستا در جهت ورود به حوزه آموزش و یادگیری الکترونیکی نیز بایستی همین موارد را مد نظر داشته باشند. هر کدام از گروه های هدف گفته شده ویژگی های مشخصی دارند که طبیعتا آموزش های الکترونیکی برای آنان کاربردهای متفاوتی داشته و باید از شیوه ها و ابزارهای متفاوتی برای آن گروه هدف استفاده نمود.

     تعریف آموزش الکترونیک

    آموزش الکترونیک به استفاده از فناوری های الکترونیکی اعم از رایانه، تلفن همراه و سایر ابزارهای مشابه برای یادگیری و آموزش گفته می شود.

    از آنجاییکه آموزش و یادگیری مناسب یک فرایند دو طرفه و تعاملی میان مدرس و فراگیر می باشد، لذا آموزش الکترونیکی نیز شامل دو بخش اصلی محتواهای آموزشی و تعاملات آموزشی می باشد.

    آموزش و یادگیری الکترونیکی استفاده از ابزارها و فناوری های الکترونیکی برای آموزش و یادگیری هستند.

    آموزش تحت وب به دو شیوه اصلی ارائه می گردند:

    الف- آموزش های همزمان یا Synchronous

    در این شیوه آموزش فراگیران از طریق یک نرم افزار که برای این امر طراحی شده است، به طور همزمان با مدرس درس ارنباط برقرار می کنند. مانند کنفرانس تحت وب (Web Conferencing)

    کنفرانس تحت وب یا Web Conferencing

    در این روش نیاز به سخت افزارهایی مانند دوربین های شبکه (Web Camera) و یا دوربین های ویدیوکنفرانس (Video Conference) است تا بتوان ارتباط ویدیویی همزمان میان مدرسین و فراگیران را برقرار نمود. ارتباط به صورت صوتی، تصاویر ویدیویی، امکان نمایش اسلاید و به اشتراک گذاری فایل می باشد.

    ب- آموزش غیرهمزمان یا Asynchrousous

    آموزش های الکترونیکی غیرهمزمان امروزه گروه اصلی آموزش های الکترونیکی را تشکیل می دهند زیرا اگرچه آموزش همزمان جذاب تر و مدرن تر به نظر می روسد اما نکته مهمتر دسترسی پذیری و آسان تر بودن فرایند یادگیری و آموزش است.

    در این نوع آموزش مدرسین و یا مولفین محتوا با همکاری متخصص تولید محتوا اقدام به تولید محتواهای آموزشی نموده و بر روی سامانه های یادگیری آنلاین و یا به صورت CD و DVD عرضه می کنند. در این مرحله فراگیران با دسترسی به محتواهای آموزشی یادگیری را آغاز می کنند.

     سیستم های مدیریت محتوای یادگیری (LCMS)

    این سیستم ها مسوول تولید، مدیریت و عرضه محتواهای آموزشی هستند که از طریق یک سیستم مدیریت یادگیری عرضه خواهند شد. در سیستم های مدیریت محتوای آموزشی، مدیران آموزشی و مدرسین می توانند با تولید، ذخیره سازی، استفاده مکرر، مدیریت و عرضه محتواهای آموزشی از یک بانک اطلاعاتی را انجام دهند. محتواهای درسی در این سیستم هادر قالبی تحت عنوان اشیای آموزشی تهیه شده و به شکل ها و چیدمان های متنوعی به فراگیران عرضه می شود.

    اسلاید راهنمای یادگیری الکترونیکی


    این مطلب تا کنون 8 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : آموزش ,یادگیری ,الکترونیکی ,آموزشی ,محتواهای ,عرضه ,محتواهای آموزشی ,یادگیری الکترونیکی ,مدیریت محتوای ,عرضه محتواهای ,الکترونیکی برای ,عرضه محتواهای آموزشی ,
    آموزش مجازی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده